09 March 2012

Kisah Benar: Ilmu Cuca Kunci Mulut, Surat Kepada Sungai Nil, Balasan Suka Tengok Benda Lucah, Mayat Membaca Yasiin


KIsah Benar 1 - Ilmu Cuca Kunci Mulut

KUALA LUMPUR: Sihir yang digunakan untuk mengunci mulut atau menyebabkan individu yang ‘terkena’ bercakap merapu dikenali sebagai ilmu pembungkam atau ilmu cuca.

Pengamal perubatan Islam di Pusat Rawatan Terapi al-Quran Darul Hikmah di Alor Star, Kedah, Abdul Malik Lazim, berkata sihir itu biasanya ‘dikenakan’ terhadap peguam, saksi mahkamah atau pengantin yang mahu diijabkabulkan supaya mereka tidak dapat berkata-kata.

“Individu itu tahu apa yang hendak dikatakan tetapi disebabkan terkena sihir mulut mereka seolah-olah terkunci, atau tidak boleh bercakap. Ilmu cuca boleh dikenakan kepada individu atau sehingga tujuh keturunan mangsa menyebabkan mereka hilang keyakinan untuk bercakap,” katanya.

Beliau berkata demikian bagi mengulas mengenai pengakuan peguam syarie yang menjadi sasaran ilmu hitam bagi menghalang mereka menjalankan tugas di mahkamah.

Naib Presiden Persatuan Peguam Syarie Malaysia (PGSM), Musa Awang, yang mendedahkan perkara itu, berkata beliau bukan saja dimaklumkan oleh PGSM mengenai hal itu malah turut mempunyai pengalaman gangguan ilmu hitam ketika di mahkamah.

Menjelaskan lanjut mengenai ilmu itu, Abdul Malik berkata, ia biasanya dihantar dengan bacaan jampi serapah atau mengikat benang tiga warna dengan hujung simpulan di bahagian punggung pengamalnya.

“Mereka memuja benang itu sebelum mengikat di pinggang menyebabkan mangsa sukar buka mulut,” katanya.

Menurutnya, antara kaedah untuk mengelak terkena sihir jenis itu, amalkan bacaan Surah al-Mulk setiap kali selepas Solat Isyak. “Selain itu antara doa lain adalah membaca surah al-Falaq tiga kali sebelum keluar rumah dan sentiasa dalam keadaan berwuduk,” katanya.

............
Kisah Benar 2 - Surat Kepada Sungai Nil

Semasa Amru Bin Al-As menjadi Gabenor Islam di Mesir yang dilantik oleh Sayidina Umar Al-Khattab r.a., beliau menghadapi satu cabaran iaitu musim kemarau yang menyebabkan keringnya Sungai Nil yang merupakan sumber utama bekalan air ke seluruh Negara tersebut.

Memang menjadi tradisi orang-orang Qibti, yang merupakan masyarakat pribumi Negara Mesir, untuk mengadakan upacara korban dalam sesuatu tempoh untuk ‘penunggu’ yang kononnya ditugaskan menjaga Sungai Nil. Kononnya dengan cara itu mereka akan mendapat keberkatan rezeki.

Secara kebetulan pula, berlaku kemarau. Ini menyebabkan penduduk-penduduk memohon untuk mengadakan upacara tersebut bagi mengelak keadaan kemarau yang lebih teruk.

Amru bin al-As berusaha menghentikan perbuatan mungkar tersebut di atas prinsip Islam yang mengharamkan upacara memuja syaitan dan jin. Dia segera memaklumkan kejadian itu kepada Khalifah Umar al-Khattab r.a. di Madinah.

Sayidina Umar segera menghantar surat maklum balas, bersama sepucuk surat lain dan meminta Amru supaya mencampakkan surat yang alamatnya ditulis “Buat Sungai Nil” itu ke dalam Sungai Nil.

Isi kandungan surat:
“Dari hamba Allah, Amirul Mukminin kepada Nil Mesir. Segala puji buat Allah, selawat dan salam ke atas Rasulullah. Jika engkau mengalir kerana kehendakmu semata-mata, maka janganlah engkau mengalir lagi. Tetapi jika Allah SWT yang mengalirkanmu , maka kami memohon kepada Allah agar mengalirkan kamu semula!”

Dengan karamah Sayidina Umar r.a., pada hari yang sepatutnya penduduk Mesir kembali melakukan amalan syirik itu, Sungai Nil menjadi lebih luas dan lebih banyak airnya.

Allah SWT telah mentakdirkan agar tradisi syirik itu berakhir di tangan Khalifah yang sangat dicintai oleh semua umat Islam, Sayidina Umar al-Khattab r.a.

Author: Ustaz Hj Zahazan Mohamed
Dipetik dari Majalah Solusi
Rujukan: Tafsir Al-Qurtubiy dan Hasyiat al-Sawiy ‘ala al-Jlalain,
tafsir ayat 57-58 Surah Asy-Syu’ara.

[57. Dengan sebab itu maka Kami jadikan mereka (Firaun dan tenteranya) keluar meninggalkan kebun-kebun dan matair,
58. Dan juga khazanah-khazanah kekayaan serta tempat tinggal yang mulia.]
- Surah Asy-Syu'ara
......

Kisah Benar 3 - Balasan Suka Tengok Benda Lucah

Untuk tatapan umun , dan khas untuk yang mempunyai masalah... yang suka melihat gambar lucah... ...

Subject: Diserbu wanita bogel

Sebagai pengajaran dan peringatan bersama .. Diserbu wanita bogel - Mingguan Perdana 18 mac 01.

Seorang lelaki jemaah haji dari negara ini medakwa dia diserbu oleh sekumpulan wanita bogel di tepi Kaabah. Pendakwah Ustaz Hj Safuan Fathy berkata, berikutan itu lelaki tersebut lari tidak tentu arah hingga ramai yang menyangkanya tidak siuman. "Dia juga menangis teresak-esak seperti budak kecil ketakutan," kata Ustaz Safuan.

Menurut beliau, peristiwa membabitkan lelaki berusia 40-an itu diceritakan kepadanya oleh seorang rakannya yang kebetulan menguruskan jemaah haji pada tahun itu. Rakan saya bertanya kepada lelaki berkenaan apa yang menyebabkan dia berkelakuan begitu secara tiba-tiba.

Pada mulanya lelaki tersebut enggan berterus-terang tetapi setelah didesak, katanya dia diserbu dan disekat oleh sekumpulan wanita bogel semasa hendak memulakan tawaf. Menurut lelaki itu, kesemua wanita tersebut berbogel dan dia juga tidak nampak lelaki atau wanita yang berpakaian melainkan kumpulan wanita berbogel itu sahaja.

Katanya, mereka halang dia dari masuk ke kawasan Kaabah. Banyak kali juga dia cuba merempuh tetapi gagal. Akhirnya dia rasa tidak bermaya hingga menangis ketakutan," kata Ustaz Safuan.

Menyedari mungkin ada dosa berat yang dibawanya, lelaki itu turut memohon ampun kepada Allah SWT banyak-banyak hingga kelakuannya menarik perhatian anggota jemaah lain. Rakan saya yang juga seorang ustaz bertanya kepada lelaki itu, apa yang dia agak jadi punca.

Seperti mula tadi, lelaki itu agak keberatan. Sungguhpun begitu, dia kemudian mengakui dirinya adalah pengemar gambar atau video lucah. Ustaz Safuan seterusnya berkata, petanda kegilaan lelaki terbabit terhadap bahan-bahan lucah ialah dia banyak menyimpan sama ada gambar, buku, VCD, serta sering melayari laman web bogel untuk memuaskan nafsu.

Menurut lelaki itu, dia gemar benda-benda lucah itu sejak bujang lagi. Setelah berbelas tahun kahwin pun, hobi itu masih tidak dapat ditinggalkan. Dia sudah jadi seperti penagih, katanya.

Menurut Ustaz Safuan, dari pengakuannya, lelaki itu mendakwa isterinya juga sudah tidak mampu berbuat apa-apa untuk mempengaruhi supaya dia tinggalkan tabiat buruk itu. "Yang peliknya, pada malam sejurus sebelum dia keluar ke lapangan terbang untuk ke tanah suci, dia masih lagi sempat tonton video lucah sebelum berlepas.

Sebelum itu, dia menghubungi seorang kawannya yang hendak berangkat ke Jepun agar belikan dia beberapa majalah lucah untuk koleksinya," katanya. Lelaki itu menceritakan demikian di hadapan rakan Ustaz Safuan sambil menangis sesal.

Sehubungan itu, dia dinasihati agar bertaubat nasuha dan bertekad tidak akan mengulangi perbuatan terkutuk itu lagi. Lelaki itu bersetuju. Dihadapan rakan saya itu juga, dia menelefon isterinya di tanah air agar minta bakar semua bahan lucah yang ada dalam simpanannya. Dia kemudian menghubungi rakannya di Jepun minta jangan beli majalah porno yang dia pesan sebelum itu.

Atas kehendak Allah, kata Ustaz Safuan, lelaki berkenaan akhirnya kembali bersemangat dan berjaya menyempurnakan ibadah hajinya hingga selesai tanpa sebarang gangguan. Kumpulan wanita bogel itu juga tidak muncul-muncul lagi selepas itu"
..............

Kisah Benar 4 - Mayat Membaca Yasiin

"Ini adalah cerita benar yang telah diceritakan oleh pelajar-pelajar Malaysia di Arab Saudi.. Peristiwa ini baru saja berlaku dan disahkan benar oleh Ustaz Halim Naser... .penceramah bebas yang amat terkemuka di Malaysia . Ceritanya begini.. :-

Pada suatu hari di musim haji yang lepas, pelajar Malaysia yang sama-sama menunaikan haji telah mengikut seorang arab untuk mengebumikan mayat seorang yang meninggal dunia pada musim haji. Makam tersebut terletak di Ma'la, tempat pengebumian para jemaah haji yang meninggal dunia di Mekah.

Cara yang mereka kebumikan mayat ialah dengan cara meninggalkan mayat dalam lubang yang disediakan dan menutupnya untuk kira-kira lapan bulan. Selepas lapan bulan, lubang itu akan dibuka semula untuk mengebumikan mayat yang baru.

Pada hari tersebut, apabila satu lubang dibuka untuk mengebumikan mayat yang baru, orang arab tersebut bertempiaran lari kerana dia nampak mayat sedang bersila, bukan tidur seperti kebiasaannya.

Penuntut Malaysia ini memberanikan diri merangkak ke dalam kubur tersebut untuk melihat dengan lebih jelas. Hasilnya dia mendapati memang mayat tersebut sedang bersila dan mayat tersebut sedang membaca Al Quran, dan Al Quran tersebut memang yang asli. Selepas dilihat seterusnya ayat Quran yang terbuka ialah Surah Yasin. Satu lagi perkara ialah mayat tersebut tidak reput dan kain yang membalutinya juga tidak reput. Yang reput hanyalah kapas yang diletakkan di antara mayat dengan kain kapan (kain ihram).

Setelah dibuat kajian, rupa-rupanya mayat tersebut ialah mayat seorang negro yang kerjanya ialah membersihkan Baitullah daripada tumpahan air zam- zam. Kerjanya tiada lain selain daripada membersihkan Baitullah jika ada tumpahan air zam-zam. Jika tiada tumpahan , dia akan duduk di satu sudut Baitullah dan membaca Surah Yasin. Itulah kelebihanya bagi orang yang berbakti ke jalan Allah... Selepas peristiwa itu, lubang kubur itu pun di patri dan ditandakan agar tiada mayat lagi yang akan dikebumikan di situ...



Semuga perkongsian ilmu ini dapat menggerakkan kita berusaha untuk menjadi hamba Allah yang bertakwa.


0 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More