02 March 2012

Doa Minta Kesembuhan


Dengan nama ALLAH, dengan nama ALLAH, dengan nama ALLAH, aku berlindung kepada ALLAH dan qudratNya dari kejahatan penyakit yang aku deritai dan aku takuti.


Keterangan:


Hadith yang diriwayatkan oleh Muslim dan Ibnu Malik dan Mutawaththa, bahawa Ustman Ibnu Abil Ashassaqafi telah menderitai sakit pada salah satu anggota tubuhnya. Kemudian dia datang kepada Rasulullah s.a.w. menerangkan tentang penyakit yang dideritainya.


Rasulullah s.a.w berkata: “Letakkan tanganmu pada bahagian yang sakit, bacalah doa di atas tujuh kali, angkatlah tangan dan taruhkan kembali, kemudian bacalah lagi tujuh kali, ulangilah beberapa kali setiap hari dan malam.”

Ustman Ibnu Abil Ashassaqafi menerangkan, setelah aku kerjakan fatwa Rasulullah s.a.w itu, tidak lama kemudian aku merasa sembuh dari penyakit yang kuderitai beberapa waktu lamanya.

0 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More