18 July 2012

Video - Warga Nigeria Di Bakar Hidup-Hidup


AWAS, JANGAN LIHAT VIDEO INI JIKA LEMAH SEMANGAT!

Video ini sudah lama terdapat di Youtube. Mungkin ada yang belum melihatnya. Selepas tengok video ni...rasa lemah seluruh badan..hanya Allah yang tahu betapa kejamnya manusia seperti binatang.

Tak pasti apa alasan mereka membakar beberapa wanita dan lelaki hidup-hidup dalam video ini. Dari blog yang aku dapat maklumat, mereka yang dibakar merupakan warga Muslim Nigeria. Dari maklumat pengkomen video pulak memberitahu ia adalah rakaman lama dan mereka yang dibakar merupakan para ahli sihir di Nigeria.

Kalau betul, yang dibakar tu muslim, aku sesal tidak dapat membantu mereka, kalau yang dibakar tu para ahli sihir, aku teringin nak tahu siapa yang memandai memberikan keputusan hukuman dan aku teringin nak tahu bagaimana proses pengadilan telah dijalankan.

Walau apapun ceritanya ia memberikan isyarat pada kita setinggi manapun perasaan yang mendakwa kononnya mereka bertamadun, kalau tiada iman pada Allah tetap akan ada manusia yang kerjanya tak henti membuat pembunuhan dan kerosakkan brutal tanpa berlandaskan tatasusila yang betul.









0 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More